בי"ס ע"ש ב.כצנלסון - סיפריה תשעח פעילות פתיחה
נווט למעלה
פעילות לקראת מצעד הספרים

פעילות פתיחה לחשיפת ספרי המצעד


לכיתות א'-ב'

·       לפזר את הספרים על שולחנות והתלמידים עוברים ביניהם מתרשמים מדפדפים ומעיינים בתקצירים.

כל 2-3 דקות נשמע צליל והתלמידים עוברים להתבונן בספר אחר.

חוזרים על זה עד 3 פעמים. לאחר מכן יושבים במעגל וכל אחד אומר איזה ספר הכי עניין אותו ומדוע.

לכיתות א' אפשר להציג אפשרויות כגון: ציור, שם הספר, צבעים, הכותב וכו'.

·       2. הכנת תערוכת ספרי המצעד- כל תלמיד בוחר ספר אחד.  מעתיק בעזרת נייר אפיה שקוף את כריכת הספר וצובע.  מדביקים את הדף השקוף ע"ג דף בריסטול צבעוני ומעליו רושמים את שם הספר והסופר- כך נוצרת תערוכת ספרי המצעד.

לכיתות ג'-ו'

·       מזנון ספרים: איזה ספר הייתי רוצה לקורא?

1.     הספרים יונחו כאשר הכריכה הקדמית כלפי מעלה.

כל ילד יסתובב ויסמן בטבלה, אלו ספרים היה רוצה לקרוא, על פי הכריכה הקדמית בלבד.

2.     בשלב השני, הספרים יונחו כאשר הכריכה האחורית מופנית כלפי מעלה. כל ילד יסתובב ויסמן בטבלה, אלו ספרים היה רוצה לקרוא, על פי הכריכה האחורית בלבד.

3.     בשלב השלישי הילדים יוכלו לעיין בספרים ואז ירשמו בטבלה , מה החליטו לקרוא.

4. התכנסות במליאה: כל ילד יבחר ספר אחד שבחר , יציג אותו ויספר עליו.

·       חלוקת התלמידים לקבוצות. כל קבוצה מקבלת את רשימת ספרי המצעד ומתבקשת למיין את הספרים לפי ז'אנרים.  הספרים יונחו על שולחן והתלמידים יוכלו לעבור, לעיין ולבדוק אם השערתם לגבי הז'אנר הייתה נכונה.

לאחר מכן במליאה הקבוצות יציגו את החלוקה לז'אנרים וכל אחד יגיד לאיזה ז'אנר הוא הכי מתחבר.

·       מצגת חידות על שמות ספרי המצעד.

 

פעילות בעקבות קריאת הספר

כיתות א-ב

·       הכינו דמויות מתוך הסיפור, הצמידו אותן למקלות ארטיק וחברו המחזה קטנה  הציגו לפני הכתה.

·       הכנת סימניות מתאימות לשם הספר / לעלילת הספר.

 

כיתות ג-ו

·       כתיבת מכתב לגיבור/ת הסיפור. ספרו לו מה הייתה הרגשתכם בעת קריאת הספר

·       הכינו דגמים של שלושה אביזרים בעלי חשיבות בספר. צרפו כרטיס הסבר לכל דגם בו תסבירו את חשיבותו.

 

תוצרים לקראת בחירת מצעד הספרים.

·       הכנה משחק זיכרון של שמות הספרים והסופרים.

·       הכנת משחק דומינו של שמות הספרים והדמויות.

·       הכנת הדמויות הראשיות של הספרים על גבי מקלות ארטיק.

·       הכנת חיבור אישי בין התלמיד לספר לדוגמא:

"סבא סביח" כל תלמיד מביא מתכון משפחתי.

"האי ברחוב הציפורים"- כל תלמיד מכין שלט של הרחוב בו הוא גר עם השם שהיה רוצה לתת לו.